Marketingmix, de P van plaats

Deze week hebben we het over de P van plaats uit de marketingmix. We hebben het al eerder gehad over de P van prijs en de P van product. Bij de plaats gaat het om de plek waar je je product of dienst aanbiedt en over  hoe je de producten verspreidt (distribueren).

p van plaats

Laten we als voorbeeld een kledingwinkel nemen. De plaats van een kledingwinkel is erg belangrijk. De winkel moet op een plek zijn waar veel mensen komen. Hoe meer mensen zien waar je winkel is hoe groter de kans is dat je spullen verkoopt. Veel kledingwinkels zitten daarom ook in het centrum van een stad of dorp. Hier winkelen veel mensen en het is daarom een hele goede plaats voor bijvoorbeeld een kledingwinkel.

Een ander belangrijk onderwerp bij de P van plaats is hoe je je producten gaat verspreiden. Stel je hebt een eigen internetwinkel zoals de website bol.com. Dan is het heel belangrijk dat je goed nadenkt over waar je de spullen die je op internet verkoopt opslaat en hoe je ervoor zorgt dat die snel bij de klanten aankomen. Dit noem je je distributiebeleid.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *